PENGUNJUNG SETIA

08 Februari 2009

2 MAUT MOTOSIKAL BERTEMBUNG


MOTOSIKAL yang remuk teruk akibat kemalangan yang mengorbankan dua nyawa di Batu 17, Simpang Parit Kassim, Bukit Gambir, kelmarin.


LEDANG 7 Feb. - Dua lelaki maut manakala seorang lagi cedera parah selepas dua buah motosikal bertembung di Batu 17, Simpang Parit Kassim di Jalan Sengkang-Bukit Gambir di sini malam tadi.

Penunggang motosikal yang terbunuh adalah Nasir Talib, 28, yang berasal dari Kampung Bukit Kledang, Jementah dan seorang warga Indonesia, Budi Setiawan, berusia lingkungan 30-an.

Menurut jurucakap polis, dalam kejadian kira-kira pukul 10 malam itu, seorang lagi mangsa yang cedera parah adalah pembonceng motosikal yang dinaiki Budi.

Bagaimanapun, identiti lelaki warga Indonesia itu belum dikenal pasti.

"Ketika kejadian, motosikal yang ditunggang oleh Nasir dalam perjalanan dari Bukit Gambir ke Sengkang manakala motosikal dinaiki dua lelaki Indonesia itu datang dari arah bertentangan," katanya di sini hari ini.

Jurucakap itu berkata, kemalangan tersebut dipercayai berlaku ketika motosikal warga Indonesia itu cuba membelok ke Parit Kassim, sebelum dirempuh oleh motosikal yang ditunggang oleh Nasir.

"Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Rumah Mayat Hospital Tangkak manakala mangsa yang cedera kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah di Muar," katanya.

SUMBER: MINGGUAN MALAYSIA, 8 FEBRUARI 2009

Tiada ulasan: