PENGUNJUNG SETIA

05 September 2014

SENGKANG MATA TIGA MALAM


Ledang: Kesanggupan bersengkang mata selama tiga malam untuk menyiapkan sepanduk bagi menyertai sambutan Hari Kemerdekaan Ke-57 Peringkat Daerah Ledang di sini, berbaloi apabila hasil kreativiti berkenaan mendapat perhatian juri untuk dinobatkan sebagai johan sepanduk tercantik.

Usaha ahli Kelab Sosial Dan Kebajikan Pekerja (KESOKEP) Mohd Janis Sdn Bhd membuat persiapan menyediakan sepanduk dan mewarnakannya secara bergotong-royong memberi kepuasan kepada setiap ahli dengan kemenangan yang diperoleh.

Pengerusinya, Yazali Pairon berkata, tahun ini merupakan kali ketiga Mohd Janis Sdn Bhd (MJSB) menyertai acara perbarisan sempena Hari Kemerdekaan bagi kategori swasta.

Menurutnya, walaupun sambutan dibuat secara sederhana tahun ini, tetapi MJSB tetap bersemangat menyertai acara perbarisan dan pertandingan sepanduk.

"Sebelum ini kami menggunakan sepanduk bercetak yang ditempah. Memandangkan pemenang sepanduk tercantik sebelum ini menggunakan kreativiti sendiri dengan melukis dan mewarnanya secara manual menyebabkan kami mencubanya pada tahun ini," katanya.

Yazali berkata, kemenangan itu hasil kerjasama dan muafakat ahli KESOKEP dalam menghasilkan sepanduk yang menarik dan ia juga hadiah kepada Pengarah Urusan MJSB Mohd Janis Abu Bakar yang juga menyambut ulang tahun kelahiran ke-57 pada tahun ini.

Hadiah wang tunai RM300 dan trofi itu disampaikan Pengerusi Jawatankuasa Perpaduan dan Sumber Manusia Johor R Vidyanathan selaku wakil Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Naib johan disandang Pejabat Pendidikan Agama Daerah Ledang dan Pejabat Daerah Ledang pula dipilih pemenang ketiga.
 
SUMBER: HARIAN METRO - METRO PLUS, 05 SEPTEMBER 2014

Tiada ulasan: