PENGUNJUNG SETIA

01 September 2014

PENAGIH SERANG POLIS

Ledang: Akibat ketagihan melampau, seorang penagih dadah yang ditahan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang di sini, menyerang seorang anggota polis yang cuba mententeramkannya.

Dalam kejadian pada jam 6 petang kelmarin, penagih tegar yang berusia 26 tahun dikatakan membuat bising di dalam lokap, menyebabkan anggota polis itu cuba mententeramkannya.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Mohd Salleh Abdul Razak, berkata suspek kemudian bertindak ganas dengan memukul anggota polis terbabit hingga menyebabkan kecederaan ringan pada bahagian muka mangsa.

"Melihatkan kelakuan suspek yang agresif, anggota terbabit terus beredar dari kawasan kejadian, sebelum beberapa anggota lain berjaya mengawal keadaan.

Alami gangguan mental

"Suspek kemudian dihantar ke Hospital Tangkak untuk menjalani pemeriksaan susulan dan pegawai perubatan kemudiannya mengesahkan suspek mengalami gangguan mental akibat pengambilan dadah dan gam berlebihan sejak beberapa tahun lalu," katanya ketika dihubungi semalam.

Mohd Salleh berkata, anggota polis yang juga berusia 26 tahun turut dihantar ke hospital sama dan hanya menerima rawatan sebagai pesakit luar akibat cedera ringan.

"Berikutan itu, suspek ditahan sementara di lokap IPD Ledang bagi membantu siasatan sebelum kejadian itu berlaku," katanya.
 
SUMBER: BH, 01 SEPTEMBER 2014

Tiada ulasan: