PENGUNJUNG SETIA

23 Jun 2015

3,000 TERIMA SUMBANGAN UMNO BAHAGIAN LEDANG SEMPENA RAMADAN

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ir Hamim Samuri (tengah) bertanya khabar dan menyampaikan sumbangan dalam lawatan ke Pusat Jagaan Warga Emas Nur Ehsan di Parit Bunga, Ledang. Foto: iNFOLEDANG
 
Ledang: UMNO Bahagian Ledang memperuntukan sejumlah RM450,000 sempena Ramadan tahun ini untuk memberi sumbangan kepada 3,000 penerima di bahagian berkenaan.

Ketuanya, Datuk Ir Hamim Samuri, berkata peruntukan yang diperoleh daripada pelbagai sumber menunjukkan peningkatan dari segi jumlahnya berbanding tahun lalu.

Katanya, dengan peningkatan itu, pengagihan kepada penerima dapat dilakukan secara lebih menyeluruh di setiap peringkat.

“Mereka terdiri daripada 2,800 penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) manakala selebihnya merupakan penerima bagi kes yang baru dikesan.

“Bantuan yang diberikan dalam bentuk wang tunai RM100 dan hamper barangan bernilai RM50 untuk meringankan beban mereka menyambut Ramadan,” katanya ketika ditemui dalam lawatan ke Pusat Jagaan Warga Emas Nur Ehsan dekat Parit Bunga, kelmarin.

Ahli Parlimen Ledang itu berkata, UMNO Bahagian itu sentiasa prihatin dengan keperitan hidup dilalui golongan kurang berkemampuan dan akan berusaha membantu mereka untuk meringankan beban dalam bentuk bantuan bersesuaian.

Katanya, beliau menggalakkan syarikat korporat untuk turut sama memberikan sumbangan agar lebih ramai golongan sasar dapat dibantu dan mendapat pembelaan sewajarnya.

“Sumbangan ini akan diberikan secara berperingkat di setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) dan diharap pemimpin setempat dapat memainkan peranan mengesan keluarga yang layak untuk dibantu.

“Kita mahu nasib rakyat di kawasan Parlimen Ledang sentiasa terbela daan tiada lagi yang terpinggir daripada menerima manfaat disediakan oleh kerajaan,” katanya. -iNFOLEDANG

Tiada ulasan: