PENGUNJUNG SETIA

13 Januari 2013

FOKUS PARLIMEN: ADUN TANGKAK OPTIMIS CINA SOKONG BN

Wartawan Sinar Harian
Fokus PRU 13
 
Fokus PRU 13

ADUN Tangkak, Goh Tee Tee menyifatkan kejayaan BN melaksanakan pembangunan seimbang di daerah Ledang di bawah pimpinan Menteri Besar menjadi faktor utama peningkatan sokongan orang Cina kepada BN di Dun berkenaan.

Menurutnya, ketika ini sokongan kelompok masyarakat itu telah meningkat kepada 50 peratus dan dijangka semakin bertambah menjelang PRU13.

“Dalam aspek pembangunan pendidikan, hampir semua sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC), Sekolah Jenis Kebangaan Tamil (SJKT)  mendapat peruntukan untuk mengubahsuai dan bina bangunan baru.

“Hanya sekolah di Johor sahaja menikmati kemudahan ini menerusi peruntukan yang disalurkan daripada kerajaan negeri.

“Begitu juga dalam aspek keagamaan, selain masjid dan surau, kuil, tokong serta gereja juga menerima peruntukkan pembangunan daripada kerajaan negeri," katanya.

Tee Tee berkata, tidak dinafikan ada beberapa isu peringkat nasional yang mengganggu emosi pengundi Cina seperti tuntutan Dong Zong, Projek Lynas dan Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) Pengerang.

Bagaimanapun, beliau yakin pengundi Dun Tangkak tidak terpengaruh dan tidak akan menjejaskan sokongan mereka kepada BN kelak.

Katanya, dalam tempoh sepenggal menjadi wakil rakyat di kawasan berkenaan, beliau mendapati rakyat di Dun berkenaan memerlukan pemimpin yang boleh berkhidmat kepada mereka serta kerap berdampingan dengan rakyat.

SUMBER: SINAR HARIAN, 13 JANUARI 2013

Tiada ulasan: