PENGUNJUNG SETIA

13 Januari 2013

FOKUS PARLIMEN: KEGHAIRAHAN BN HANYA RETORIK, KATA PAS

Wartawan Sinar Harian
Fokus PRU 13
 
Fokus PRU 13

PAS melihat keghairahan BN yang terlalu yakin dapat mengekalkan pemerintahan negara dalam PRU13 sebagai retorik semata-mata.

Pesuruhjaya Pas Johor yang juga Penyelia Pusat Aduan Rakyat Dun Gambir, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, BN sebenarnya sudah mengetahui ada beberapa kerusi milik mereka akan jatuh ke tangan pembangkang.

“Jadi kata-kata itu hanya untuk menyedapkan hati orang ramai terutamanya kalangan ahli-ahli Umno kerana bimbang kehilangan sokongan,” katanya.

Beliau berkata, Pas-PR sudah bersedia menghadapi PRU13 dan persiapan yang dilakukan sejak tahun lalu kini sudah mencapai 75 peratus.

Katanya, kesediaan itu dipengaruhi dengan maklum balas sangat baik yang diterima parti itu daripada rakyat melalui aktiviti yang dianjurkan seperti ceramah dan jelajah ke kawasan bertemu rakyat.

“Pas mensasarkan untuk menambah pengundi Melayu kerana sebelum ini sukar menarik golongan ini memandangkan kebanyakan mereka adalah penyokong tegar BN.

“Pengundi Cina tidak berganjak menyokong Pas pada PRU lalu sehingga ke hari ini dengan kekuatan 70 peratus sokongan,” katanya.

Mahfodz berkata, Pas juga menyusun strategi memberi tumpuan kepada Dun Gambir dan Dun Tangkak yang dipertandingkan sekali gus berpotensi untuk menang.

“Pas akan bertanding di Dun Gambir, manakala Dun Tangkak akan diisi oleh calon Dap atau PKR,” katanya.

Beliau berkata, kegagalan BN menyelesaikan kemelut isu tanah di Sengkang yang sudah berlarutan lebih 10 tahun lalu antara isu yang bakal memberi peluang kepada Pas untuk meraih lebih banyak sokongan rakyat pada PRU kali ini.

SUMBER: SINAR HARIAN, 13 JANUARI 2013

Tiada ulasan: