PENGUNJUNG SETIA

19 Mei 2014

AGIH PULUT KUNING SAMBUT HARI GURU

Ledang: UMNO Bahagian Ledang mempunyai cara tersendiri meraikan sambutan Hari Guru apabila mengagihkan pulut kuning kepada 49 sekolah rendah dan menengah di kawasan Parlimen itu.


Sambutan itu diadakan semalam berikutan Hari Guru jatuh pada Jumaat yang menjadi cuti hujung minggu di negeri ini.

Cetusan idea Ketua Bahagian, Datuk Hamim Samuri itu mendapat kerjasama Biro Pendidikan, Pergerakan Wanita dan Puteri UMNO Bahagian bagi merealisasikan inisiatif itu menghargai jasa golongan pendidik.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Ledang, Khairin Nisa' Ismail, berkata program julung kali itu dirancang sempena sambutan Hari Guru yang disambut setiap 16 Mei dan kali ini pihaknya membuat kejutan dengan menyediakan pulut kuning untuk diagihkan ke sekolah.

Katanya, pengorbanan golongan pendidik mendidik tinggi nilainya dan sebagai menghargai jasa mereka UMNO Bahagian Ledang mengambil pendekatan itu untuk bersama-sama meraikannya.

"Pulut kuning bersama kad ucapan Hari Guru daripada Ahli Parlimen Ledang disampaikan kepada semua guru besar dan pengetua sekolah dalam Parlimen Ledang yang mengadakan sambutan pada hari ini," katanya.

SUMBER: BH 19 MEI 2014

Tiada ulasan: