PENGUNJUNG SETIA

18 Mei 2009

PARTI LAKSANA PROGRAM GERAK KERJA PULIH SOKONGAN

MUAR: Umno akan mengadakan program gerak kerja besar-besaran di seluruh membabitkan kepemimpinan peringkat tinggi hingga ke peringkat cawangan dengan mengikuti modul latihan tertentu bagi mendapatkan kembali sokongan padu rakyat semua kaum kepada parti itu dan Barisan Nasional (BN).

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata BN akan menubuhkan Pusat Khidmat di setiap kawasan Parlimen sesuai dengan pendekatan wakil rakyatnya daripada parti komponen mana sekalipun berkhidmat kepada rakyat tanpa mengira kaum.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno dan pengerusi Jawatankuasa Pengurusan parti berkata, program gerak kerja itu akan membabitkan sayap Pemuda, Wanita dan Puteri Umno yang akan digerakkan ke arah memperkukuhkan semangat juang untuk memulihkan keyakinan rakyat.

Katanya, beliau sudah mengarahkan semua Naib Presiden Umno menyusun gerak kerja itu dan mengadakan modul latihan yang bersesuaian.

"Modul latihan itu ke arah memulihkan kembali sokongan padu rakyat, usaha bagi mengeratkan lagi hubungan ahli politik dengan rakyat, meningkatkan kerjasama rapat dengan parti komponen BN.

"Dalam tiga tahun ini, Umno mesti mendapatkan kembali sokongan kuat orang Melayu dan bukan Melayu... pucuk pimpinan parti akan bersama-sama melakukannya daripada pemimpin peringkat tertinggi hingga cawangan.

"Dalam tempoh ini, parti menggalas tanggungjawab berat dan mesti lakukan sesuatu untuk meyakinkan bahawa Umno mampu memikul dan melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat," katanya berucap merasmikan serentak mesyuarat cawangan Umno dalam Bahagian Pagoh di sini, semalam.

Beliau yang juga Ketua Umno Bahagian Pagoh berkata, pemimpin dan ahli Umno mesti mendahului perubahan pendekatan dalam menjalankan tanggungjawab kerana cara pendekatan lama yang dilakukan tidak diterima, seperti yang digambarkan dalam pilihan raya umum lalu.

SUMBER: BERITA HARIAN, 18 MEI 2009

Tiada ulasan: