PENGUNJUNG SETIA

23 Mei 2009

UMAT ISLAM PERLU BERSATU KEKALKAN PERPADUAN

Pegawai Runding Cara Pejabat Agama Daerah Ledang, Hamizan Sayuti (tengah) sedang mempengerusikan Forum Perdana Ehwal Islam bersama ahli panel Pegawai Tadbir Agama Daerah Ledang, Sulaiman Maidin dan Pensyarah Universiti Malaya, Prof Madya Syarifah Haayati Ismail.

Ahli Parlimen Ledang, Hamim Samuri (2 dari kanan) bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir, M Asojan serta Pegawai Daerah Ledang, Amran Abd Rahman (2 dari kiri) dan Pentadbir Tanah Daerah Ledang, Ab Han Ramin (kiri) sedang mengikuti Forum Perdana Ehwal Islam di Dataran Dewan Serbaguna Bukit Gambir.

Sebahagian umat Islam yang hadir mengikuti Forum Perdana Ehwal Islam anjuran Biro Agama UMNO Bahagian Ledang di Dataran Dewan Serbaguna Bukit Gambir.

Oleh ADI SABARIMAN

LEDANG-
Masyarakat Islam di negeri ini diminta mengekalkan perpaduan yang sedia ada bagi menjamin kestabilan dan keharmonian yang dikecapi sekarang.

Ahli Parlimen Ledang, Hamim Samuri berkata, masyarakat Islam perlu bersatu padu dan mengelakkan segala perpecahan bagi mengekalkan suasana harmoni yang sedang kita nikmati sekarang.

"Kita perlu bersatu atas nama masyarakat Islam dan rakyat Malaysia seluruhnya supaya perpaduan ini sentiasa kita nikmati dan masyarakat luar akan menganggap kita kuat dalam segenap bidang," katanya ketika berucap merasmikan majlis Forum Perdana Ehwal Islam di Dataran Dewan Serbaguna Bukit Gambir, malam tadi.

Forum anjuran bersama Biro Agama UMNO Bahagian Ledang, Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Johor dan UMNO Cawangan Bukit Gambir itu mengutarakan tajuk 'Bersatu Kita Teguh, Bercerai Kita Roboh' mengetengahkan barisan panel yang terdiri daripada Pegawai Tadbir Agama Daerah Ledang, Sulaiman Maidin, Pensyarah Universiti Malaya (UM) Profesor Madya Syarifah Haayati Ismail dan Pegawai Runding Cara, Pejabat Agama Daerah Ledang, Hamizan Sayuti selaku pengerusi forum.

Hadir sama pada majlis itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir merangkap Exco Kerajaan Negeri, M Asojan, Pegawai Daerah Ledang, Amran Abd Rahman, Pentadbir Tanah Daerah Ledang, Ab Han Ramin, Setiausaha Politik Menteri Besar Johor, Dr Gunawan Mahmood, Pengarah JASA Johor, Muhammad Abu Bakar dan Pengerusi Biro Agama, Mohd Fadzli Saat.

Hamim berkata, tekad kita adalah untuk meningkatkan nilai umat Islam di negara ini supaya masyarakat bukan Islam turut menaruh keyakinan yang tinggi terhadap kejayaan dan kecemerlangan masyarakat Islam yang dapat menjamin kemakmuran negara.

Katanya lagi, kita perlu bijak dan berhati-hati dalam mengurus dan menangani situasi yang boleh membawa kepada perpecahan kerana jika tidak diurus dengan bijak kita akan hilang segala-galanya pada masa akan datang.

Beliau turut memuji usaha Biro Agama UMNO Bahagian Ledang yang mempelbagaikan program keagamaan biro itu melalui pendekatan yang wajar agar lebih relevan dengan keadaan sekarang di samping menarik minat golongan muda mendekati kegiatan keagamaan yang dianjurkan.~iNFOLEDANG



Tiada ulasan: