PENGUNJUNG SETIA

29 Mei 2009

PENAPIS AIR TEMPURUNG KELAPA

JOHOR BAHRU 28 Mei - Percaya atau tidak, tempurung kelapa bukan sekadar boleh dijadikan bahan api malah ia kini mampu digunakan sebagai alat penapis air yang berkesan.

Bahkan sistem penapisan air berasaskan tempurung kelapa berupaya mengubah air paip biasa dan tercemar kepada air bersih berkualiti.

Pengarah Urusan Hijrah Toyyibah Network Sdn. Bhd. (HTNSB), Mohamad M. Said berkata, ia terbukti menerusi alat penapis air keluaran syarikatnya yang dikenali sebagai Penapis Air Hijrah Aura Ion Beralkali.

Beliau berkata, kebersihan air yang ditapis menggunakan alat penapis tempurung kelapa itu mendapat pengiktirafan daripada badan antarabangsa dan tempatan.

Bahkan katanya, air tersebut turut dijamin suci berbanding penggunaan tulang haiwan yang kerap diguna dalam penapis air.

''Penggunaan tempurung kelapa yang diimport dari Filipina itu adalah teknologi terkini.

''Sistem penapisan kami dapat menapis dan menyingkirkan lebih daripada 99 peratus pencemaran seperti klorin, bakteria, kulat dan logam berat merbahaya dalam air," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohamad berkata, melalui teknologi inframerah dan batu mineral semula jadi sistem berkenaan dapat membekalkan tenaga, mineral semula jadi dan kalsium kepada air minuman.

Menurutnya, penapis air yang dihasilkan di Tangkak itu juga mampu memberi daya hidup kepada sel-sel darah, memperbaiki sistem pengaliran darah dan meningkatkan tahap kesihatan pengguna.

''Penapis air itu dijual pada harga RM1,523 seunit dengan tiga tahun jaminan kilang.

''Ia mengandungi enam penapis iaitu seramik berkualiti tinggi, tempurung kelapa, karbon perak berteknologi, nano, ion, bio beralkali dan penapis keenam juga daripada tempurung kelapa," jelasnya.

Mohamad berkata, bagi memudahkan orang ramai memiliki sistem tersebut, pihaknya telah memperkenalkan pembayaran secara ansuran.

Selama 23 bulan pengguna perlu membayar sebanyak RM65 sebulan dan RM28 pada bulan ke-24, dengan pembayaran menerusi akaun syarikat.

Bagi yang berminat untuk menjadi stokis, pihaknya menyediakan dua pakej.

''Untuk pakej A, stokis perlu membayar RM3,500 dan mereka akan mendapat bekalan 10 unit produk. Manakala pakej B, mereka diberi lima unit dengan bayaran RM1,750," katanya.

Untuk yang berminat menjadi stokis atau ingin memiliki produk tersebut boleh menghubungi talian 06-9791754 dan 06-9788384 atau melayari laman web www.hijrahwater. com.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 29 MEI 2009

Tiada ulasan: