PENGUNJUNG SETIA

25 Februari 2010

KERAJAAN NEGERI GALAKKAN PENGANJURAN AKTIVITI SUKAN

Ditulis Hamirul Hairi Mohd Noh

Bersama rakyat...Menteri Besar, Dato' Abdul Ghani Othman sedang membuat balingan semasa bermain bowling kelapa  pada majlis Perasmian Penutup Karnival Sukan Rakyat.
Bersama rakyat...Menteri Besar, Dato' Abdul Ghani Othman sedang membuat balingan semasa bermain bowling kelapa pada majlis Perasmian Penutup Karnival Sukan Rakyat.

TANGKAK: Kerajaan Johor akan sentiasa menggalakkan penganjuran aktiviti sukan, sama ada di kampung atau bandar dalam usaha melahirkan masyarakat yang sihat dan cerdas.

Menteri Besar, Dato' Abdul Ghani Othman, berkata, untuk tahun ini, kerajaan akan menganjurkan karnival sukan yang membabitkan penyertaan seluruh Dewan Undangan Negeri (DUN), sebagai langkah untuk memeriahkan program sukan di negeri ini selain memupuk budaya persaingan sihat di kalangan peserta.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Perasmian Penutup Karnival Sukan Rakyat Peti Undi Seri Jaya anjuran bersama Pemuda Umno Bahagian Ledang dan Pemuda Umno Kampung Seri Jaya, di sini, semalam.

Katanya, untuk tujuan itu kerajaan juga akan menyediakan dan melengkapkan kemudahan serta prasarana sukan di negeri ini.

Beliau turut menekankan amalan bersukan di kalangan kanak-kanak supaya mereka tidak hanya pandai dalam pelajaran tetapi turut mempunyai tubuh badan yang sihat.

Abdul Ghani juga mengingatkan orang ramai supaya menjaga amalan pemakanan bagi mengelakkan penyakit seperti darah tinggi, kencing manis dan lemah jantung.

SUMBER: KHABAR ORANG JOHOR, MEDKOM.MY 25 FEBRUARI 2010

Tiada ulasan: