PENGUNJUNG SETIA

06 Februari 2010

SULTAN IBRAHIM SOLAT JUMAAT BERSAMA RAKYAT MUAR


Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar bersalaman dengan rakyat jelata sebaik tiba untuk menunaikan sembahyang Jumaat di Masjid Jamek Sultan Ibrahim, Muar, Johor, semalam.


SULTAN Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar yang berada di daerah Muar dan Ledang semalam berkenan menunaikan solat Jumaat bersama rakyat jelata di Masjid Jamek Sultan Ibrahim, Muar, Johor.

Ketibaan baginda di masjid berkenaan pada pukul 1 petang disambut oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman; Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Datuk Abdul Latiff Yusof; Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ), Datuk Nooh Gadot; Mufti Johor, Datuk Mohd. Tahrir Kiyai Shamsudin dan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Datuk Mohd. Ali Hassan.

Turut bersama baginda menunai solat Jumaat ialah beberapa ahli Exco kerajaan negeri Johor dan wakil rakyat.

Selesai menunaikan solat Jumaat, Sultan Ibrahim yang dimasyhurkan sebagai Sultan Johor pada 23 Januari lalu meluangkan masa kira-kita setengah jam untuk beramah mesra dan bersalaman dengan rakyat jelata.

Pada malamnya, baginda berkenan menghadiri majlis bacaan Yassin dan Tahlil selepas menunaikan solat Maghrib berjemaah di Masjid Jamek Sultan Ismail, Ledang yang dihadiri pemimpin negeri serta pegawai kerajaan dan orang ramai.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 06 FEBRUARI 2010

Tiada ulasan: