PENGUNJUNG SETIA

10 Mac 2012

5 MURID HARUM NAMA SEKOLAH DIIKTIRAF


LEDANG: Lima murid Sekolah Kebangsaan (SK) Simpang 5 Darat menerima hadiah galakan atas kejayaan mereka mengharumkan nama sekolah dengan mencatat pencapaian cemerlang dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun lalu.

Ahli Parlimen Ledang, Hamim Samuri berkata, kerjasama antara sekolah dan ibu bapa membantu kecemerlangan murid dalam pelajaran.

Katanya, penguasaan ilmu bermula dari peringkat sekolah rendah dan perlu dipertingkatkan dari semasa ke semasa untuk membina kecemerlangan.

"Sekolah menjadi tempat bermulanya segala kemajuan dengan penguasaan ilmu diperoleh murid di peringkat rendah dikembangkan hingga ke peringkat lebih tinggi.

"Ilmu dituntut perlu dimanfaatkan untuk kemajuan dan kebajikan masyarakat setempat selain menjadikannya sebagai sumber ilmiah bagi menjalani kehidupan penuh cabaran.

"Saya berharap hadiah ini menjadi pembakar semangat dan rangsangan mereka belajar bersungguh-sungguh," katanya pada majlis sumbangan hadiah sempena Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Simpang 5 Darat kali ke-37, kelmarin.

Hadir sama, Yang Dipertua PIBG, Mohd Noh Abd Montalib serta Guru Besar, Mansor Tahir.

SUMBER: HARIAN METRO, 10 MAC 2012

Tiada ulasan: