PENGUNJUNG SETIA

28 Mac 2012

POLIS BURU PEROMPAK TOKONG

Wartawan Sinar Harian

Asisten Superintendan Azmi Ali (tengah) menunjukkan barangan rampasan berhubung kejadian pecah

LEDANG – Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang memburu seorang lelaki diburu bagi membantu siasatan kes pecah masuk sebuah tokong di Jalan Sialang, Tangkak kira-kira jam 11.50 malam, 23 Mac lalu.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, dalam kejadian itu, suspek berusia 50 tahun itu bersubahat dengan adik lelakinya yang berusia 47 tahun untuk memecah masuk tokong berkenaan.

“Mereka melarikan loceng tembaga dan dua pasu tembikar yang dianggarkan bernilai RM 2,000.

“Berikutan laporan yang diterima, pihak polis melancarkan gerakan memburu kedua-dua suspek,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, hasil risikan pihaknya berjaya menjejaki suspek dan menyerbu sebuah rumah di Taman Ikhtiari, Tangkak, kira-kira jam 11 pagi pada 24 Mac lalu.

“Rumah terbabit dipercayai menjadi markas persembunyian suspek bersama adiknya.

“Dalam serbuan itu, pihak polis berjaya menahan adiknya, manakala suspek telah menghilangkan diri,” katanya.

Harun berkata, adik suspek yang juga seorang penganggur dibawa ke IPD Ledang untuk siasatan lanjut bersama barangan rampasan.

Katanya, hasil pemeriksaan ujian air kencing ke atas lelaki itu didapati positif dadah jenis methamphetamine dan mempunyai dua rekod jenayah lampau termasuk kes di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu yang pada 2005.

“Lelaki berkenaan ditahan reman sehingga 25 Mac dan disiasat di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan,” katanya.

SUMBER: SINAR HARIAN, 28 MAC 2012

Tiada ulasan: