TONTON ASTRO AWANI

PENGUNJUNG SETIA

14 Januari 2011

WANITA MATI MINUM RACUN

LEDANG – Bagaikan dirasuk, seorang wanita telah hilang pertimbangan apabila tergamak membunuh diri dengan minum sejenis racun rumput di rumahnya di Bukit Gambir, Ledang pada 10 Januari, lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu, mangsa dipercayai mengalami tekanan hidup kerana tidak mampu menjelaskan hutang yang ditanggungnya.

Menurut sumber, mangsa berusia 41 tahun itu tinggal bersama-sama tiga anaknya selepas berpisah dengan suaminya sejak enam tahun lalu.

“Sejak berpisah, mangsa hanya menjadi suri rumah dan segala perbelanjaannya telah ditanggung oleh adik beradiknya yang lain.

“Mangsa sebelum ini telah beberapa melakukan cubaan untuk membunuh diri tetapi gagal,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, selepas minum racun, mangsa menghubungi rakannya untuk meminta pertolongan.

Apabila melihat keadaannya yang agak teruk telah mendorong rakannya menghantar mangsa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), Muar.

Bagaimanapun, sejurus beberapa jam menerima rawatan di HPSF, mangsa disahkan meninggal dunia pada jam 1.30 petang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, pihaknya mengesahkan ada menerima laporan berhubung insiden tersebut.

“Tiada sebarang mempunyai unsur jenayah dalam insiden ini dan diklasifikasikan sebagai kematian mengejut,” katanya ketika ditemubual wartawan Sinar Harian.

SUMBER: SINAR HARIAN JOHOR, 14 JANUARI 2011

Tiada ulasan: