PENGUNJUNG SETIA

16 Oktober 2011

PERAMAH HINGGA AKHIR HAYAT

MAUT... seorang pengguna jalan raya menutup mayat mangsa.
MAUT... seorang pengguna jalan raya menutup mayat mangsa.

LEDANG: Seorang lelaki maut di tempat kejadian manakala motosikalnya remuk teruk dipercayai selepas bertembung dengan sebuah lori di Sengkang Batu 19 Bukit Gambir, malam kelmarin.

Shaidan Abdul Rahman, 33, yang dirempuh dari arah bertentangan dan diseret sejauh 10 meter, meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan.

Difahamkan, ketika kejadian jam 9 malam, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Seri Paya, Sengkang Batu 20, selepas bertemu rakannya di Pasar Malam Serom 3.

Rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Adi, 30-an, berkata dia tidak menyangka kehadiran Shaidan ke gerai murtabaknya malam kelmarin adalah pertemuan terakhir mereka.

Kata Adi, ketika kali terakhir bertemu, arwah tak menunjukkan tingkah laku pelik, malah ramah seperti biasa.

“Arwah singgah di gerai murtabak saya setiap minggu. Sebelum dia pulang, saya mengirimkan murtabak buat ibunya memandangkan kami tinggal sekampung. Namun, tidak lama kemudian, saya dimaklumkan dia terbabit dalam kemalangan dengan jarak hanya 1.4 Kilometer dari rumahnya,” katanya.

Adi yang menyangkakan sahabatnya cedera ringan terkejut sebaik tiba di tempat kejadian apabila mendapati Shaidan meninggal dunia.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara berbahaya sehingga menyebabkan kematian.

“Mangsa maut di tempat kejadian dan mayatnya dibawa ke Hospital Tangkak untuk bedah siasat bagi mengetahui punca sebenar kematiannya.

Berikutan itu, sesiapa yang ada maklumat diminta tampil ke balai polis berhampiran bagi membantu siasatan,” katanya.

SUMBER: METRO AHAD, 16 OKTOBER 2011

Tiada ulasan: