PENGUNJUNG SETIA

06 November 2011

POLIS MAUT KERETA BERTEMBUNG LORI BAWA MUATAN TAR JALAN

LEDANG 6 Nov. – Seorang anggota polis maut selepas kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah lori membawa muatan tar jalan di Kilometer 15, Jalan Sungai Mati-Tangkak, di sini semalam.

Dalam kemalangan pukul 9.40 pagi itu, mangsa, Koperal Peter Benedict Francis, 43, meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Muhammad Salleh Abd. Razak berkata, ketika kejadian mangsa yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Tangkak selepas tamat bertugas.

Katanya, kereta mangsa dikatakan hilang kawalan menyebabkannya memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah lori dari arah Tangkak.

“Pertembungan itu menyebabkan kereta mangsa remuk di bahagian hadapan dan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

“Lori berkenaan pula terbalik dan muatan tar dibawanya bertaburan di atas jalan sehingga berlaku kesesakan lalu lintas,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian termasuk mengambil kenyataan dari pemandu lori itu yang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kemalangan itu disiasat mengikut Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat Hospital Tangkak untuk dibedah siasat. - Utusan

SUMBER: MINGGUAN MALAYSIA, 6 NOVEMBER 2011

Tiada ulasan: