PENGUNJUNG SETIA

22 September 2013

ANAK GHANI TANDING NAIB KETUA PEMUDA UMNO LEDANG


Johor Bahru: Anak bekas Menteri Besar Johor Mohammad Jamil Helmi Abdul Ghani, 31, meneruskan legasi politik bapanya apabila mengesahkan bertanding untuk merebut jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Ledang.

Mohammad Jamil Helmi yang juga Ketua Pemuda UMNO Cawangan Sungai Mati itu hadir menyerahkan borang pencalonannya pada jam 11 pagi semalam di Hotel Berjaya Waterfront Johor Bahru dan akan dicabar Aidil Roslan Mohamad serta Mohd Razali Ismail dalam pertembungan tiga penjuru.

Mohammad Jamil Helmi ketika ditemui berkata, dia menawarkan diri untuk bertanding bukan disebabkan bapanya tetapi mahu membawa suara generasi muda dalam meremajakan UMNO.

"Jangan anggap saya anak kepada bekas Menteri Besar yang meneraju Johor selama 18 tahun, sebaliknya anggaplah saya seorang calon biasa yang mahukan proses transformasi politik dalam UMNO terlaksana.

"Malah, bapa juga sering berpesan supaya saya bersaing secara sihat bagi memastikan survival politik terutama parti keramat ini diteruskan dengan jayanya," katanya.

Selain bidang politik, Mohammad Jamil Helmi terbabit secara langsung dalam pembangunan negara dengan bergiat aktif sebagai ahli jawatankuasa Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU).

SUMBER: METRO AHAD, 22 SEPTEMBER 2013

Tiada ulasan: