PENGUNJUNG SETIA

21 September 2011

LIMA SUSPEK PECAH KERETA DICEKUP


HARUN Idris (tiga dari kiri) melihat beberapa jenis barangan yang dirampas dari satu kumpulan pecah kereta yang ditumpaskan polis di Tangkak, Johor, kelmarin.

LEDANG 20 Sept. - Polis berjaya menyelesaikan enam kes pecah kereta di sekitar bandar Tangkak dengan tertangkapnya lima suspek di sekitar daerah ini pada Khamis lalu.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Harun Idris berkata, kesemua suspek yang berusia antara 28 hingga 41 tahun dipercayai melakukan jenayah tersebut sejak awal tahun ini.

"Kejayaan polis ini hasil siasatan yang dijalankan terhadap kes pecah kereta yang berlaku kira-kira pukul 10 pagi di Jalan Muar-Tangkak pada Khamis lalu.

"Dalam tempoh lima jam selepas menerima laporan kes, kita berjaya memberkas lima suspek secara berasingan di sekitar Tangkak," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Harun memberitahu, kesemua suspek turut memiliki rekod jenayah lampau dan pemeriksaan air kencing mendapati kesemua mereka positif mengambil dadah jenis heroin.

"Polis turut menemui barang curi bernilai kira-kira RM2,000 iaitu empat kotak cakera padat, masing-masing sebuah pemain cakera padat dan mesin gerudi serta beberapa alat tulis," katanya.

Semua suspek kini ditahan reman sehingga esok dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan, katanya.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 21 SEPTEMBER 2011

Tiada ulasan: