PENGUNJUNG SETIA

03 November 2012

TEMPAT KE-3 PERTANDINGAN POSTER SAINTIFIK


LEDANG: Jabatan Kesihatan Awam Majlis Daerah Tangkak (MDT), menduduki tempat ketiga dalam pertandingan poster saintifik pada Persidangan Kesihatan Persekitaran Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) kali ke-5, di Shah Alam, Selangor, kelmarin.

Persidangan tahunan anjuran Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) itu diadakan sejak 2008.

Pegawai Kesihatan Persekitaran MDT, Muhammad Sidek Arasu Abdullah berkata, persidangan itu dijadikan landasan untuk membentang dan membincangkan kertas kerja serta poster saintifik berkaitan kesihatan persekitaran.

"Kertas kerja dan poster saintifik itu dibentang serta dibincangkan di kalangan pegawai teknikal setiap PBT selain profesional dalam bidang kesihatan persekitaran.

"Pada pertandingan poster saintifik, MDT membentangkan tajuk 'Keberkesanan Penggubalan Prosedur Penetapan Kadar Bayaran (PPKB) Bagi Maksud Mengkehendaki Kacau Ganggu Dihapuskan Dalam Mengatasi Masalah Semak Samun di Kawasan Pentadbiran Majlis Daerah Tangkak'.

"Prosedur PPKB ini diwujudkan bagi menyediakan sistem kerja untuk memudahkan MDT mengatasi masalah kacau ganggu di kawasan pentadbirannya dengan berkesan," katanya.

Menurut beliau, PPKB diwujudkan bagi membolehkan MDT menuntut kos bayaran pentadbiran dan operasi secara sistematik kepada pemilik persendirian yang membiarkan tanah dipenuhi semak samun.

SUMBER: HARIAN METRO, 03 NOVEMBER 2012

Tiada ulasan: