TONTON ASTRO AWANI

PENGUNJUNG SETIA

23 April 2012

WAJAH PADA POKOK BETIK DI LOKASI KUNJUNGAN KMJ 2012

Md. Judyar Malik menunjukkan pokok betik yang menyerupai wajah manusia di ladangnya di Kampung Parit Hassan, Pontian, baru-baru ini. 
 
PONTIAN 22 April - Kunjungan Urus Setia Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2012 ke salah satu lokasi persinggahan KMJ pada pertengahan bulan depan dikejutkan dengan penemuan pokok betik berwajah manusia di sebuah ladang betik di Kampung Parit Hassan di sini baru-baru ini.

Perkara itu disedari oleh salah seorang urus setia tersebut yang ternampak wajah manusia pada salah satu daripada beribu-ribu pokok betik di ladang seluas lima hektar tersebut sebelum memanggil rakan-rakan lain untuk mengesahkan penemuan tersebut.

Pemilik ladang tersebut, Md. Judyar Malik, 62, memberitahu, dia sendiri tidak mengetahui perkara tersebut sehinggalah dimaklumkan oleh rakan yang turut serta dalam kunjungan KMJ itu.

"Saya datang dan melihat dengan mata kepala saya sendiri beberapa hari selepas lawatan urus setia KMJ 2012 dan cuba mencantasnya tetapi membatalkan niat itu ketika menghayunkan parang.

"Saya menjunjung kasih atas kesudian Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang akan berangkat ke ladang ini dan akan menjaga pokok betik tersebut sehinggalah baginda datang melawat nanti," katanya ketika ditemui di ladangnya di sini baru-baru ini.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 23 APRIL 2012

Tiada ulasan: