PENGUNJUNG SETIA

31 Mac 2013

MASA DEPAN GENERASI MUDA TAK MENENTU

Ledang: Masa depan generasi muda akan suram, gelap dan tidak menentu jika pembangkang menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman, berkata ketidakcekapan pembangkang dalam urusan pentadbiran akan membuatkan pertumbuhan ekonomi ter-jejas yang memberi kesan buruk terhadap peluang dan pasaran kerja terutama buat generasi muda.

"Rakyat tidak boleh mengharapkan pembangkang membawa pembangunan dan kemajuan kerana jika dibiarkan, ekonomi akan terbantut selain tiada pertumbuhan serta pelaburan.

"Bukan itu saja, ia juga akan menjadikan peluang kerja terhad untuk anak muda. Mereka yang keluar sekolah, univer-siti dan maktab tidak ada pekerjaan," katanya berucap pada Karnival Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Ledang 2013 di Pulau Penarik, Sungai Mati dekat sini, semalam.

Bawa kemusnahan

Hadir sama Ahli Parlimen Ledang, Ir Hamim Samuri; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Gambir, M Asojan dan ADUN Tangkak, Goh Tee Tee.

Abdul Ghani berkata, jika diberi peluang kepada pembangkang untuk membentuk kerajaan, ia akan membawa kemusnahan kepada negara dan ia harus dielakkan dengan membuat pilihan bijak pada PRU-13.

Katanya, Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Razak berjaya mencipta banyak kemajuan, malah sejak merdeka 56 tahun lalu, nasib orang muda di negara ini cukup terbela serta memainkan peranan dalam pembangunan Malaysia.

SUMBER: BH AHAD, 31 MAC 2013

Tiada ulasan: