PENGUNJUNG SETIA

09 Mei 2011

LATIHAN USAHAWAN CHAR KUEY TEOW




LEDANG: Pada 4 hingga 6 Mei lalu, seramai 20 orang peserta dari sekitar Ledang terdiri daripada peniaga, belia dan ibu tunggal telah mengikuti program keusahawanan char kuey teow anjuran bersama Kolej Komuniti Ledang dan CKT Global Enterprise.

Program tiga hari itu bertujuan untuk memberikan ilmu dan kemahiran untuk memulakan perniagaan serta motivasi keusahawanan.

Pihak penganjur memilih char kuey teow sebagai salah satu peluang perniagaan kerana masakan itu masih kurang diceburi di sini di samping kos memulakan perniagaan berkenaan sangat rendah.

Jurucakap penganjur berkata, kempen kursus 1Malaysia yang dijalankan oleh Kolej Komuniti itu diharapkan dapat dimanfaatkan oleh masyarakat setempat.

Katanya, pemimpin masyarakat, pertubuhan belia dan ibu tunggal perlu merebut peluang yang disediakan pihak kerajaan dalam usaha membantu rakyat menambah ilmu dan kemahiran terutama dalam dunia perniagaan.

Menurutnya, beberapa siri kursus lain akan diadakan pada masa akan datang dan mereka boleh menghubungi Kolej Komuniti Ledang di Jalan Payamas, Tangkak untuk mendapatkan keterangan lanjut atau melawati lamanLink web CKT Global Enterprise.

Tiada ulasan: