PENGUNJUNG SETIA

11 Mei 2010

SEDIA BOT SEMENTARA

ANAK saya yang juga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Temenggong Ahmad (STTA), Kundang Ulu, menghadapi masalah ke sekolah apabila bot penambang menyeberangi Sungai Muar dari Liang Batu dan Gombang, rosak beberapa minggu lalu.


Berikutan itu, pelajar sekolah terpaksa bercuti seminggu kerana tiada pengangkutan hingga Jabatan Pelajaran Negeri Johor (JPNJ) mengambil inisiatif menyediakan sebuah bot sementara bagi mengatasi masalah berkenaan.


Sebagai bapa, saya berterima kasih kepada pihak berkenaan kerana memberikan bantuan membolehkan pelajar ke sekolah.


Bagaimanapun, pada masa sama saya risau sampai bila bot berkenaan akan ditempatkan di kawasan itu kerana difahamkan ia perlu digunakan untuk aktiviti lain.


Sekiranya bantuan itu ditarik semula, pembelajaran pelajar dari Liang Batu dan Gombang terutama pelajarmenengah tiga dan lima bakal menghadapi peperiksaan tahun ini, bakal terganggu.


BAPA RISAU

Liang Batu, Muar


>MENYEDARI masalah dihadapi pelajar STTA yang tidak dapat ke sekolah berikutan kerosakan bot penambang, JPNJ mengambil inisiatif menyediakan sebuah bot sementara milik Pusat Kokurikulum jabatan dari Pulau Aur, Mersing.


Dengan adanya bot kami sediakan itu, 38 pelajar dapat hadir ke sekolah dan akan kekal di sini sehingga bot yang mereka gunakan sebelum ini siap dibaiki.


Kami prihatin masalah dihadapi pelajar dan sentiasa berusaha mengatasinya supaya proses pembelajaran di sekolah tidak terganggu.

Selain itu, kami menyediakan jaket keselamatan kepada setiap pelajar bagi kegunaan mereka ketika menyeberangi sungai bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

SUMBER: HARIAN METRO, 11 MEI 2010

Tiada ulasan: