PENGUNJUNG SETIA

04 Mei 2010

PROGRAM BANTU SEKOLAH

MUAR 3 Mei - Buat tahun kedua, penduduk Muar dan Ledang berpeluang untuk menerima bantuan barangan keperluan sekolah menerusi program 'Membeli-belah Untuk Sekolah' anjuran Kompleks Wetex Parade di sini.

Dengan hanya menyertakan resit pembelian, sebanyak 20 buah sekolah yang menerima undian terbanyak akan menerima bantuan kelengkapan secara keseluruhannya bernilai RM72,000.

Pengurus Pusat Hektar Black Sdn. Bhd., Mior Abdul Rahman berkata, program kemasyarakatan yang diadakan syarikatnya itu akan menghimpunkan undian dari tempoh 3 Mei hingga 27 Jun ini.

"Hanya dengan membeli-belah di Wetex, setiap sekolah yang dicalonkan akan mendapat satu mata bagi setiap RM1 nilai barangan yang dibelanjakan.

"Orang ramai cuma perlu membawa resit pembelian kepada kaunter pelanggan di Wetex dan kemudian memberitahu nama sekolah untuk mata tersebut diberikan," katanya pada sidang akhbar di sini baru-baru ini.

Jelas beliau, sebanyak 48 buah sekolah di daerah Muar dan Ledang terlibat dalam program berkenaan yang menawarkan hadiah utama bernilai RM22,000 merangkumi peralatan pendidikan dan baucer.

"Daripada respons terdahulu yang kami terima, pihak Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah memberi kerjasama yang amat baik," katanya.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 04 MEI 2010

Tiada ulasan: