TONTON ASTRO AWANI

PENGUNJUNG SETIA

04 Julai 2010

PEKERJA KILANG DIJAMU DURIAN


SEBAHAGIAN daripada pekerja kilang elektronik ST Microelectronics Sdn. Bhd. menikmati durian di Tanjung Agas, Ledang, baru-baru ini.

LEDANG 3 Julai - Seramai 1,000 pekerja ST Microelectronics Sdn. Bhd. di Tanjung Agas di sini menerima kejutan daripada majikan mereka yang menjamu sebanyak 500 kilogram durian sebelum pulang dari kerja kelmarin.

Para pekerja kilang mikrocip itu nyata cukup gembira dan berselera dan hanya tidak sampai 30 minit durian-durian tersebut telah berjaya dihabiskan.

Jamuan durian pada pukul 7 malam itu adalah yang pertama bagi tempoh tiga hari bagi menjamu keseluruhan 4,000 pekerja kilang berkenaan.

Pengurus Besar ST Microelectronics Sdn. Bhd., J.D. Whang berkata, jamuan durian itu sengaja diaturkan pihaknya sebagai penghargaan terhadap para pekerjanya.

"Dalam tempoh beberapa bulan lalu, kami telah meminta para pekerja untuk berusaha keras bagi memenuhi permintaan pasaran yang amat tinggi.

"Mereka (para pekerja) telah memberi kerjasama yang cukup baik dan jamuan ini adalah salah satu tanda penghargaan," katanya.

Kata beliau, secara keseluruhan, sebanyak empat sesi jamuan diatur bagi menjamu kesemua 4,000 pekerja kilang tersebut yang bekerja pada syif yang berbeza.

"Sebanyak 2,000 kilogram durian dibeli untuk tujuan ini dan kami mahu semua pekerja dapat merasai dan menjamu selera bersama-sama," katanya.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 4 JULAI 2010

Tiada ulasan: