PENGUNJUNG SETIA

02 Mac 2009

SAMBUTAN MERIAH


ABDUL Ghani Othman dan Ong Tee Keat (tengah) bersama para pemimpin masyarakat pada sambutan perayaan Tahun Baru Cina anjuran MCA peringkat negeri Johor di Dataran Ledang, Tangkak, Ledang, Johor, kelmarin.

BIARPUN hampir sebulan berlalu, namun lebih 5,000 orang hadir bagi memeriahkan sambutan perayaan Tahun Baru Cina anjuran MCA peringkat negeri Johor yang diadakan di Dataran Ledang, Tangkak, Johor, malam kelmarin.

Majlis yang padat dengan pelbagai persembahan kebudayaan itu secara tidak langsung turut meraikan ulang tahun ke-60 penubuhan parti MCA.

Hadir pada majlis berkenaan ialah Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman; Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perhubungan MCA Johor.

Tee Keat dalam ucapannya berkata, dengan genapnya 60 tahun penubuhan parti MCA, permuafakatan antara masyarakat berbilang kaum di negara ini merupakan kekuatan utama yang menggerakkan pembangunan.

“Di bumi Malaysia ini, kita bukan sahaja beraya bersama-sama malah kita turut berjuang bersama-sama terutamanya dalam menghadapi kelembapan ekonomi global yang berlaku kini,” katanya.

Jelas beliau, MCA menerusi rangkaian kerjasama dengan parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) akan saling berganding bahu bagi membela kepentingan rakyat.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 2 MAC 2009

Tiada ulasan: