PENGUNJUNG SETIA

04 Mei 2012

KEMPEN CAT BANGUNAN CERIAKAN TANGKAK


Oleh Hai Rozzaman Jalal


LEDANG: Bandar Tangkak bakal menjadi lebih ceria dan menarik menerusi kempen mengecat bangunan dan premis perniagaan yang dijalankan Majlis Daerah Tangkak (MDT).

Yang Dipertuanya, Ab Han Ramin berkata, kempen bermula awal Januari lalu itu satu langkah MDT menceria dan mengindahkan setiap bangunan serta premis perniagaan di daerah itu.

Katanya, setiap pemilik bangunan dan premis perniagaan di kawasan pentadbiran MDT diminta mengecat bangunan mereka dengan warna ditetapkan mengikut jalan atau pekan.

"Pelaksanaan kempen ini diharap dapat menceria dan mengindahkan bandar Tangkak dan pekan di Ledang yang menjadi salah satu destinasi pelancongan.

"Kami percaya melalui kempen ini, bangunan dicat dengan warna seragam dapat menarik perhatian pengunjung sekali gus meningkatkan ekonomi peniaga," katanya ketika ditemui di sini, baru-baru ini.

Ab Han berkata, pemilik bangunan dan premis perniagaan diberi masa selama dua bulan bagi melaksanakan kempen itu, malah MDT memberi kelonggaran kepada pemilik untuk melanjutkan tempoh sekiranya mereka belum mampu melaksanakannya.

Katanya, kerjasama antara MDT dengan pemilik bangunan dan agensi kerajaan lain di daerah membolehkan hasrat menjadikan bandar Tangkak dan pekan kecil di daerah ini ceria serta menarik sepanjang masa.

"Setakat ini, pemilik bangunan kedai di Jalan Muar, Jalan Payamas, Jalan Solok, Jalan Sialang dan jalan-jalan utama di bandar Tangkak sudah mengambil inisiatif mengecat premis mereka dengan warna seragam ditetapkan.

"Kami berharap pemilik bangunan di kawasan Bukit Gambir, Kundang Ulu, Gersik, Sagil, Serom, Sungai Mati dan Kesang menyahut kempen ini ," katanya.

SUMBER: HARIAN METRO, 04 MEI 2012

Tiada ulasan: