PENGUNJUNG SETIA

09 Februari 2009

'JANGAN KELIRUKAN RAKYAT'

LEDANG 8 Feb. – Rakyat Perak tidak sewajarnya dikelirukan dengan kewujudan dua kerajaan negeri kerana ia hanya membantutkan pembangunan yang sepatutnya dilaksanakan di negeri itu.

Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kedegilan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang masih menganggap dirinya sebagai Menteri Besar Perak hanya akan membawa kerugian kepada rakyat negeri berkenaan.

‘‘‘Sepatutnya dihormati keputusan Tuanku Sultan Perak, maknanya kerajaan baru oleh Barisan Nasional (BN) ambil alih, sah dari segi undang-undang, kita tidak mahu rakyat keliru dengan kerajaan negeri yang sah dengan yang tidak mahu berhenti.

‘‘Kesan pada rakyat amat besar, lagi cepat perkara ini diselesaikan, lebih baik untuk kepenting rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyempurnakan Majlis Pelancaran Program Jalinan Erat Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dengan Masyarakat Kundang Ulu di sini hari ini.

Semalam, Mohammad Nizar masih menggangap dirinya sebagai Menteri Besar Perak dengan mengadakan mesyuarat exconya walaupun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pangkor telah mengangkat sumpah kelmarin sebagai Menteri Besar Perak Ke-11.

Menurut Muhyiddin, Mohammad Nizar sepatutnya memberi laluan kepada kerajaan negeri yang diterajui BN itu kerana terlalu banyak urusan negeri tersebut tertangguh kerana kemelut yang berlaku.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 9 FEBRUARI 2009

Tiada ulasan: