PENGUNJUNG SETIA

11 Disember 2009

PELAJAR JUARA BINTANG LAGENDA LEDANG

Pegawai Daerah Ledang, Amran Abd Rahman (kanan) sedang menyampaikan hadiah kepada johan karaoke Bintang Lagenda Ledang 2009, Nur Syafika Aida Amran.

Barisan finalis pertandingan karaoke Bintang Lagenda Ledang 2009 sempena Karnival Jualan Mega Ledang 2009 sedang menanti keputusan.
HAI ROZZAMAN JALAL | BERITA HARIAN

BUKIT GAMBIR: Pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Felda Batu 27, Lenga muncul juara pertandingan karaoke Bintang Lagenda Ledang sempena Karnival Jualan Mega Ledang 2009.

Nur Syafika Aida Amran yang membawakan lagu “ Kemelut Di Muara Kasih” nyanyian asal Ziana Zain berjaya mengalahkan empat peserta lain dalam pertandingan akhir di Dataran Dewan Serbaguna Bukit Gambir.

Nur Syafika yang juga penyanyi kumpulan Ghazal Seri Nilam Panchor turut menerima hadiah bagi kategori pakaian terbaik manakala bagi kategori persembahan terbaik jatuh kepada naib johan pertandingan, Farah Mokhtar.

Farah membawakan lagu “Rela” nyanyian Eja manakala tempat ketiga dimenangi Nada Jamaludin yang membawakan lagu berjodol “Hajat” yang dipopularkan oleh Haida.

Dua peserta lelaki yang turut mempersembahkan bakat mereka dalam pertandingan akhir itu, Md Rasul Wahab dari Pagoh Jaya yang membawakan lagu Ibnor Riza berjodol “Mimpi Yang Tak Sudah” manakala pelajar, Azren Nasir dengan lagu “Dalam Diam Aku Menyintaimu” yang dipopularkan oleh kumpulan Sting.

Para pemenang menerima hadiah berupa hamper dan wang tunai yang telah disampaikan oleh Pegawai Daerah Ledang, Amran Abd Rahman.

Pertandingan karaoke mencari Bintang Lagenda Ledang 2009 itu dianjurkan oleh Jazz Mal Production & Entertainment dalam usaha untuk mencungkil bakat penduduk tempatan.

Pengurusnya, Jamaluddin Haseman, berkata sebelum pertandingan akhir dijalankan, pemilihan di peringkat saringan telah diadakan melibatkan kira-kira 15 peserta.

Katanya, peserta telah menonjolkan bakat masing-masing dan mereka mempunyai potensi untuk mengembangkan bakat yang ada dalam bidang itu.

Menurutnya, johan pertandingan karaoke itu berpeluang membuat persembahan di mana saja karnival yang dianjurkan oleh syarikatnya dalam usaha mengembangkan bakat mereka dalam bidang nyanyian.

SUMBER: BERITA HARIAN EDISI JOHOR, 11 DISEMBER 2009

Tiada ulasan: