PENGUNJUNG SETIA

17 September 2008

TOMATO TERTERA KALIMAH ALLAH

TOMATO TERTERA KALIMAH ALLAH

Oleh Jamaludin Husin
GANJIL...urat tomato menggambarkan kalimah Allah.

MUAR: Seorang guru agama, Miskiah Mesral, 33, dari Kampung Parit Haji Idris, Bukit Gambir di sini, terkejut apabila mendapati urat isi buah tomato yang dibelahnya untuk memasak ikan asam pedas, menyerupai kalimah Allah.

Dia membeli tomato itu dari sebuah kedai runcit berdekatan rumahnya dan terkejut apabila mendapati sebelah saja urat buah itu menyerupai kalimah Allah, manakala sebelah lagi berkeadaan biasa.

"Selepas terkejut dan kagum dengan keadaan isi tomato itu, saya menunjukkannya kepada ahli keluarga bagi menjelaskan gambaran kalimah itu tanda kebesaran Allah," katanya, kelmarin.

Miskiah berkata, bagi meyakinkan penemuannya itu, dia membawa tomato berkenaan ke sekolah tempat dia bertugas iaitu di Sekolah Agama Sagil Kampung, di sini, supaya dapat disaksikan rakan setugas dan muridnya.

Katanya, tindakan itu bertujuan bagi mendapatkan kepastian sama ada urat tomato yang dibelahnya itu benar-benar menggambarkan kalimah Allah.

"Selepas menyaksikannya secara dekat, mereka mengakui urat buah itu menggambarkan kalimah Allah. Saya bersyukur dan kagum dengan kebesaran Ilahi yang menunjukkan keagungan-Nya dan kini menyimpan buah itu di dalam peti sejuk," katanya.

SUMBER: HARIAN METRO, 19 APRIL 2008

Tiada ulasan: