PENGUNJUNG SETIA

08 April 2013

SMK LEDANG KEKAL KECEMERLANGAN SELAMA 12 TAHUN

CALON-calon STPM 2012 SMK Ledang, Johor yang memperoleh keputusan cemerlang merakam kenangan bersama guru dan ibu bapa selepas menerima keputusan masing-masing di sekolah itu, baru-baru ini. 
 
SEKOLAH Menengah Kebangsaan (SMK) Ledang, Johor terus mengekalkan kecemerlangannya dalam keputusan peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) 2012 dengan mencatatkan keputusan lulus 100 peratus selama 12 tahun berturut-turut. 

Pengetuanya, Mohd. Ibrahim Adzrai berkata, SMK Ledang merupakan satu-satunya sekolah di daerah ini yang berjaya mengekalkan keputusan itu dan merupakan hasil usaha pelajar dan komitmen tinggi tenaga pengajar, selain kerjasama ibu bapa.

"Sekolah ini berjaya memperoleh Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 2.85.

"Mata pelajaran Pengajian Am terus mengekalkan keputusan cemerlang 100 peratus dan mencatat PNGK 3.54, selain turut mencatatkan peningkatan termasuklah Fizik, Kimia, Biologi dan Matematik Tambahan," katanya ketika ditemui di sekolah tersebut baru-baru ini.

Katanya, tiga pelajar SMK Ledang memperoleh keputusan cemerlang 4A iaitu Ng Xin Yin dan Ng Chen Yong (3A+ 1A) manakala Tee Yong Kiat pula (2A+ 2A).

Pada tahun lalu katanya, sebanyak 53 calon menduduki peperiksaan STPM dan 40 pelajar atau 75.47 peratus daripadanya berjaya lulus prinsipal dalam semua mata pelajaran.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 08 APRIL 2013

Tiada ulasan: