PENGUNJUNG SETIA

03 Oktober 2009

KOLEJ KOMUNITI YPJ TAWAR 3 KURSUS

JOHOR BAHRU 2 Okt. - Kolej Komuniti Yayasan Pelajaran Johor (YPJ) Muar akan mengambil 60 pelajar baru bagi tiga kursus jangka pendek yang ditaja sepenuhnya oleh Akademi Binaan Malaysia (ABM).

Kursus berkenaan ialah Binaan Bangunan (enam bulan), Pemasangan Pendawaian Bangunan (tiga bulan) dan Sistem Pengedaran dan Penyejukbekuan Udara (empat bulan).

Pengurus Kolej Komuniti YPJ Muar, Abdullah Omar berkata, ketiga-tiga kursus itu akan dimulakan pada 16 hingga 22 Oktober ini.

Ia terbuka kepada lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau mereka yang berusia antara 17 hingga 35 tahun serta mempunyai kebolehan membaca, menulis dan mengira.

"Mereka yang mengikuti kursus ini akan menikmati beberapa kemudahan percuma seperti yuran kursus, asrama dan makan minum yang ditaja sepenuhnya oleh ABM dan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB)," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Selain itu, para peserta juga berpeluang menjalani latihan industri selama sebulan dengan elaun sebanyak RM500 serta dibekalkan pakaian seragam dan kad perlindungan insurans (Kad Hijau).

Abdullah memberitahu, sijil-sijil program ini akan dianugerahkan oleh CIDB dengan kursus dijalankan sepenuhnya di Kolej Komuniti YPJ Muar, Batu 2, Parit Bunga, Muar.

Mereka yang berminat boleh menghubungi 06-9541194 atau 019-6814669 (Abdullah) dan 017-3063949 (Hairina) untuk maklumat lanjut dan pendaftaran.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 3 OKTOBER 2009

Tiada ulasan: