PENGUNJUNG SETIA

01 Oktober 2009

PENDUDUK MUAR BOLEH SALUR CADANGAN MELALUI EMEL

MUAR 30 Sept. - Penduduk yang mempunyai sebarang cadangan untuk menambah baik bandar ini kini boleh menyalurkannya menerusi emel di alamat ideasformuar@gmail.com yang dilancarkan hari ini.

Ahli Majlis Perbandaran Muar (MPM), Chua Teck Boon berkata, saluran maklumat tersebut dibuka bagi memberi keselesaan kepada para penduduk untuk memberi pandangan dan ia menepati penggunaan secara menyeluruh teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) pada masa kini.

"Kami ingin menjemput semua warga Muar supaya turut mengambil bahagian secara proaktif dalam proses pembangunan sebuah bandar yang berwawasan, cekap dan dinamik.

"Selain itu, usaha ini diharap dapat mengeratkan hubungan antara MPM bersama penduduk setempat dan menyemarakkan lagi semangat kepunyaan di kalangan warga Muar," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Yang Dipertua MPM, Ab. Wahab Ridwan di sini hari ini.

Teck Boon berkata, lapan isu yang diharap mendapat perhatian orang ramai ialah pelancongan, ekonomi tempatan, alam sekitar, perancangan pembangunan setempat, peluang pekerjaan, pelaburan asing, keselamatan dan taraf kehidupan berkualiti.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA, 01 OKTOBER 2009

Tiada ulasan: