PENGUNJUNG SETIA

11 Oktober 2009

MAUT SELEPAS HANTAR TAUHU

LEDANG 10 Okt. - Seorang pekerja sebuah kilang membuat tauhu maut selepas kereta yang dinaikinya terbabas ke dalam longkang di Kilometer 33.5, Jalan Solok di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian pukul 5.45 pagi itu, mangsa, Salzelan Bidin, 22, yang duduk di sebelah pemandu maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Mayatnya yang tersepit terpaksa dikeluarkan dengan bantuan pasukan bomba dan penyelamat.

Abang mangsa, Salzeli, 24, serta dua rakannya, Jamaluddin Mokhtar, 22, dan Shamsul Anuar, 23, yang menaiki kenderaan itu turut cedera parah.

Semua yang cedera kemudian dikejarkan ke Hospital Tangkak untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Ledang, Supritendan Harun Idris berkata, kemalangan berlaku semasa mangsa dan rakan-rakannya dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Pangkalan Besar, Tangkak di sini setelah menghantar tauhu kepada para pelanggan di sekitar Bukit Gambir.

"Siasatan awal mendapati, kereta tersebut terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan sebelum terhumban ke dalam longkang,'' katanya di sini hari ini.

Harun meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian itu supaya menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Sayuti Mohammad di talian 06-97512222 bagi membantu siasatan.

SUMBER: MINGGUAN MALAYSIA, 11 OKTOBER 2009

Tiada ulasan: