PENGUNJUNG SETIA

22 Januari 2009

PENGAWAL KESELAMATAN DISYAKI MENCURI

LEDANG: Harapkan pagar, pagar makan padi. Itulah ungkapan yang paling tepat untuk menggambarkan kelicikan seorang pengawal keselamatan di sebuah sekolah rendah di daerah ini yang disyaki mencuri barang di sekolah tersebut.

Kehilangan sejumlah wang di perpustakaan sekolah itu disedari salah seorang guru bertugas apabila mendapati wang yang disimpan di laci dalam perpustakaan tersebut hilang.

Menurut sumber, pihak sekolah telah mengadakan pemeriksaan semua murid di sekolah tersebut tetapi tiada bukti pelajar sekolah yang mengambilnya.

Setelah pemeriksaan selesai, salah seorang guru mendapati, komputer riba di bawah jagaannya telah hilang dan mula mengesyaki bilik guru telah dipecah masuk pencuri.

Pihak pengurusan sekolah telah memanggil pengawal keselamatan yang bertugas dan menjalankan siasatan.

Daripada siasatan yang dijalankan, pihak sekolah mendapati ada keraguan terhadap salah seorang pengawal keselamatan tersebut berdasarkan jawapan yang diberi ketika soal siasat dijalankan.

Setelah pengawal keselamatan tersebut mengaku terbabit dengan kejadian itu, pihak sekolah menyerahkan kes tersebut kepada pihak berkuasa untuk tindakan lanjut. -iNFOLEDANG

Tiada ulasan: