PENGUNJUNG SETIA

19 Oktober 2012

POLIS HAMPIR TERBUNUH

Wartawan Sinar Harian

LEDANG - Seorang anggota polis hampir menemui ajal apabila cubaan menikamnya gagal tetapi mengalami kecederaan ketika bergelut dengan seorang penjenayah di Serom, Sungai Mati, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, mangsa yang dikenali sebagai Kamarul, 40-an, cedera di dada kiri akibat tercucuk objek tumpul dan insiden tersebut berlaku dalam kereta selepas penjenyah melarikannya hampir satu kilometer.

Sinar Harian difahamkan, penjenayah itu meninggalkan mangsa berhampiran persimpangan lampu isyarat di Serom 1 sebelum memecut untuk melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, mangsa kemudian memaklumkan kejadian itu kepada polis sebelum dihantar ke Hospital Tangkak untuk menerima rawatan dan dibenarkan pulang.

“Kita sedang giat mengesan kedua-dua suspek yang dipercayai lelaki warga tempatan berusia dalam lingkungan 20-an. Kita percaya suspek itu pernah  terbabit dalam beberapa kes curi di sekiar daerah Ledang.

“Sebelum kejadian anggota polis itu yang bertugas di pondok Bit Serom mendapat maklumat mengenai sebuah kereta Proton Waja dinaiki dua lelaki dalam keadaan mencurigakan di sebuah stesen minyak berhampiran,” katanya.

Harun berkata, ketika anggota polis itu sampai di lokasi kejadian, seorang suspek berada dalam kereta sementara seorang lagi sedang mengisi angin tayar di luar kenderaan terbabit.

“Anggota tersebut melakukan prosedur biasa dengan meminta suspek yang berada dalam kereta supaya keluar untuk membolehkannya menyemak identitinya namun tiba-tiba rakannya menyerbu dan berlaku bergelutan.

“Ketika bergelut, mangsa ditarik ke dalam kereta dan suspek memecut laju meninggalkan stesen minyak,” katanya.

SUMBER: SINAR HARIAN, 19 OKTOBER 2012

Tiada ulasan: