PENGUNJUNG SETIA

12 Oktober 2012

SI TUA BOGEL DALAM BILIK

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus


LEDANG: Seorang warga emas berusia 66 tahun yang baru menjalani pembedahan pintasan jantung, tergamak menjadikan seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 sebagai pemuas nafsu walaupun mangsa adalah anak kenalannya sendiri.

Kejadian berlaku pada jam 4 petang, Selasa lalu di bilik belakang sebuah kedai makan di Jalan Panggung Lama, Tangkak, di sini.

Mangsa juga dikatakan mengenali suspek yang sering berkunjung ke kedai makan milik bapanya.

Difahamkan, kejadian disedari adik mangsa yang membuka bilik berkenaan dan mendapati warga emas terbabit berbogel di depan mangsa.

Adik mangsa kemudiannya memaklumkan kejadian itu kepada keluarganya sebelum satu laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang, pada jam 6 petang hari yang sama.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, pihaknya menahan warga emas terbabit di kediamannya di Kampung Baru Tangkak, pada jam 10 malam.

"Suspek mengenali keluarga mangsa dan sering ke kedai makan berkenaan untuk menjamu selera.

"Suspek sudah berkeluarga dan mempunyai cucu, malah dikatakan baru selesai menjalani pembedahan pintasan jantung.

"Dia kini direman bagi membantu siasatan. Kes pula disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol," katanya, di sini, semalam.

Dalam perkembangan lain, IPD Ledang mengesan Goh Chian Poh, 20, beralamat terakhir di No. 68, Kampung Baru 2, Tangkak, kerana dipercayai terbabit dalam kejadian rogol membabitkan seorang remaja berusia 15 tahun di sebuah taman perumahan, Selasa lalu.

Menurut Harun, suspek dipercayai rakan kepada mangsa dan keluarga mangsa membuat laporan berkaitan kejadian pada jam 8.15 malam di IPD Ledang.

"Sejurus menerima laporan, kami menyerbu rumah lelaki terbabit, namun suspek menghilangkan diri.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan Chian Poh diminta tampil membantu siasatan," katanya.

SUMBER: HARIAN METRO, 12 OKTOBER 2012

Tiada ulasan: