PENGUNJUNG SETIA

09 Ogos 2012

'SYUKUR MURID KAMI TERPILIH'

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus


LEDANG: Warga Sekolah Kebangsaan (SK) Parit Bunga, di sini, gembira apabila penganjur memilih daerah ini dan mukim Kesang sebagai lokasi program amal Titipan Kasih Ramadan ketiga di Masjid Jamek At-Taqwa, 11 Ogos ini.

Guru Penolong Kanan Pentadbiran, Fadzilah Abdul Rahman berkata, pihaknya gembira kerana pelajar sekolah berkenaan turut terpilih untuk menerima sumbangan sempena program Titipan Kasih Harian Metro itu.

Katanya, dia mewakili Guru Besar, Mas'ood Idris, mengucapkan ribuan terima kasih kepada Harian Metro atas penganjuran program itu kerana ia mampu meringankan beban murid sekolahnya.

"Pengurusan sekolah berasa sangat bersyukur dan gembira kerana 21 murid yang juga anak yatim sekolah kami turut dipilih untuk dibawa membeli-belah pakaian raya pada petang Jumaat ini.

"Ini kerana membeli pakaian baru untuk hari raya adalah aktiviti ditunggu-tunggu semua kanak-kanak terutama menjelang Aidilfitri," katanya.

Menurutnya, pihak sekolah turut menyokong usaha penganjuran program Titipan Kasih Harian Metro kerana melaluinya, golongan kurang berkemampuan seperti anak yatim, ibu tunggal dan keluarga kurang bernasib baik dapat diberi bantuan.

"Kami berharap program seumpama ini dapat diteruskan pada masa depan kerana ia bukan saja mampu meringankan beban keluarga yang kurang berkemampuan, malah menceriakan suasana dan menambah kemeriahan kanak-kanak menjelang Aidilfitri nanti," katanya.

Selain SK Parit Bunga, Titipan Kasih Harian Metro memilih murid miskin dan anak yatim dari SK Tanjong Gading iaitu seramai 28 orang, SK Kesang (27) dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Parit Bunga, 34 pelajar.

Ia turut disertai kira-kira 50 murid Tadika Kemas Mukim Kesang, Ledang, yang akan terbabit dalam pertandingan mewarna pada pagi Sabtu ini.

SUMBER: HARIAN METRO, 09 OGOS 2012

Tiada ulasan: