PENGUNJUNG SETIA

27 April 2009

MAHARANI CYCLING CLUB ANJUR KAYUHAN MERENTAS DESA



Para peserta sedang mengayuh basikal ketika merentasi jalan kampung Parit Haji Idris.

LEDANG, 27 April: SERAMAI 70 peserta daripada tiga buah kelab berbasikal telah menyertai program Kayuhan Merentas Desa anjuran Maharani Cycling Club (MCC), semalam.

Peserta yang terdiri daripada ahli kelab MCC, Cycle Batu Pahat Groups dan Nature Bikers Club Jasin telah memulakan kayuhan sejauh 40 kilometer bermula daripada Restoran 7-Seas di Bandar Baru Bukit Gambir.

Menurut jurucakap MCC, kayuhan tersebut merupakan sebahagian aktiviti kelab yang bertujuan untuk menguji daya ketahanan dan stamina peserta di samping merapatkan hubungan antara ahli ketiga-tiga kelab tersebut.

"Trek yang kami sediakan memang mencabar daya stamina para peserta bermula dengan melalui jalan kampung Parit Ghani, Parit Jarum Darat, Parit Haji Idris, Sagil Konggo, Bukit Banjar, Parit Pulai, Simpang 5 Darat dan Parit Kassan," katanya kepada iNFOLEDANG.

Tambahnya lagi, selain melalui jalan kampung, para peserta juga melalui jalan berbukit bukau dan menuruni kawasan parit sebelum berakhir di Bandar Baru Bukit Gambir.

Katanya lagi, program ini dapat memperkenalkan kepada para peserta khususnya yang datang dari luar kawasan Bukit Gambir lokasi kampung tradisional dan dapat memberikan pengalaman kepada para ahli kelab yang baru menyertai kelab berbasikal ini.

Tiada ulasan: