PENGUNJUNG SETIA

15 Jun 2009

DICEKUP SELEPAS TIGA JAM MERAGUT

LEDANG: Seorang lelaki berusia 28 tahun yang baru dibebaskan dari Penjara Simpang Renggam hujung bulan lalu, sanggup menunggang motosikal selama 30 minit dari kampungnya di Tanjung Keling, Melaka untuk menjalankan kegiatan ragut di sekitar daerah ini, baru-baru ini.

Bagaimanapun, nasib tidak menyebelahi suspek apabila dia dicekup tiga jam selepas meragut seorang wanita membabitkan kerugian RM150 di Jalan Hospital berhampiran Hospital Tangkak di sini, Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harus Idris, berkata lelaki terbabit ditahan kira-kira jam 9 pagi selepas dipercayai meragut seorang suri rumah berusia 39 tahun yang dalam perjalanan menerima rawatan di Hospital Tangkak.

Beliau berkata, suri rumah itu menunggang motosikal menuju ke hospital sebelum suspek mengekorinya dari belakang meragut beg tangan mangsa yang diletak dalam raga kenderaan itu.

Berikutan itu, wanita itu terpaksa menangguhkan hajatnya ke hospital selepas kehilangan beg tangan mengandungi wang tunai RM150, kad pengenalan dan kad bank sebelum membuat laporan di Balai Polis Tangkak kira-kira 15 minit selepas kejadian.

“Hasil maklumat, suspek yang menunggang sebuah motosikal Yamaha RXZ merah putih dengan nombor pendaftaran bermula huruf MX dikesan sekumpulan tiga anggota polis ketika berada di Batu 16, Jalan Muar-Tangkak kira-kira tiga jam selepas kejadian.

“Suspek dari Tanjung Keling, Melaka ditahan dan direman selama tujuh hari bagi membantu siasatan,” katanya.

SUMBER: HARIAN METRO, 15 JUN 2009

Tiada ulasan: