PENGUNJUNG SETIA

17 Jun 2009

MANGSA NAHAS BUANG UBAT BATUK RM100,000

TANGKAK: Seorang lelaki yang terbabit kemalangan dikatakan sempat membuang 19 tong ubat batuk bagi mengelak ditahan sebelum melarikan diri dengan menahan sebuah lori dalam kejadian di Kilometer 172.6, Lebuhraya Utara Selatan arah utara di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.15 pagi itu, Toyota Camry dipandu lelaki berusia 30-an itu dirempuh sebuah Honda Civic.

Akibat kemalangan itu, lelaki yang belum dikenali identitinya dan tidak cedera sempat membuang sebahagian daripada lebih 50 tong mengandungi ubat batuk bernilai kira-kira RM100,000.

Sebelum pihak berkuasa tiba di tempat kejadian, lelaki itu melarikan diri dengan menahan sebuah lori yang menghala ke Johor Bahru.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, kemalangan itu membabitkan dua kenderaan, masing-masing sebuah Honda Civic yang melanggar belakang Toyota Camry dipandu lelaki yang melarikan diri itu.

Menurutnya, lelaki itu sempat membuang sebahagian tong mengandungi ubat batuk ke dalam kebun getah bersebelahan lebuh raya itu sebelum melarikan diri dengan menahan sebuah lori menghala ke Johor Bahru.

“Sejumlah 30 tong penuh berisi ubat batuk ditemui dalam kereta manakala bakinya ditemui dalam kebun getah,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Beliau berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 10 Akta Pengangkutan Jalan dan lelaki yang melarikan diri itu kini dijejaki bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952.

SUMBER: HARIAN METRO, 17 JUN 2009

Tiada ulasan: