PENGUNJUNG SETIA

29 Ogos 2009

ONG ANGGAP MASIH DAPAT SOKONGAN AHLI

TANGKAK: Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat, menegaskan bahawa beliau masih mendapat sokongan ramai pemimpin dah ahli parti yang turut mahu penyelewenangan berhubung isu projek pembinaan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) diambil tindakan walaupun beliau sedar tindakannya itu berisiko kepada kerjaya politiknya.

Beliau yang juga Menteri Pengangkutan, bagaimanapun enggan mengulas mengenai tindakan pemecatan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek atau mengenai tindakan enam bahagian MCA di Johor yang meminta tindakan pemecatan itu ditarik balik, dan melucutkan sementara kuasa presiden yang dipegang Ong.

"Saya tak nak cakap mengenai isu lain. Apa yang lain itu akan saya hantar melalui blog saya. Dalam amalan demokrasi kita tidak pernah menyekat sesiapa untuk bersuara termasuk bila ada pihak dalam MCA yang menggesa saya menegakkan kebenaran dan seterusnya menebus kembali RM1.5 bilion yang kononnya dilesapkan oleh kontraktor kerana itu juga hak akar umbi," katanya.

Beliau berkata demikian ketika pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan kira-kira 400 pemimpin dan ahli MCA daripada 15 bahagian Johor Utara, di sebuah restoran di Jalan Naib Long, dekat sini, semalam.

SUMBER: BERITA HARIAN, 29 OGOS 2009

Tiada ulasan: